Choinka programisty Ruby
Czy programiści Ruby 💎 programują swoje choinki 🎄 święteczne?
Jak stworzyć własną grę typu RPG? Jak stworzyć świat pełen bohaterów i zaprojektować ich przygody? Jak zdobywać skarby, walczyć z potworami i przygotować ciekawą fabułę gry? 🎮
Programistka Agnieszka poprowadzi zajęcia wprowadzające do programu RPG Maker. Będzie można poznać obsługę programu RPG Maker VX Ace. Każdy ninja stworzy swoją własną, unikalną grę. Na początku ważne będzie stworzenie mapy. Powstaną nowe kontynenty i wyspy, a na nich góry, rzeki, lasy i miasta. W miastach będzie można stawiać budynki oraz rozmieszczać postaci (tzw. NPC). W wybranych lokacjach twórcy będą mogli również umieszczać potworki. Uczestnicy CoderDojo będą mogli testować swoją grę, czyli po prostu w nią zagrać oraz dać zagrać koleżance lub koledze obok.
Wymagania:
Programista Grzegorz przeprowadzi pierwszą lekcję programowania w języku C#. Będą to podstawy programowania. Rozpocznie się od wypisywania tekstu na konsoli, czyli tzw. Hello World oraz deklarowania zmiennych. Kolejne kroki to odczytywanie danych z konsoli, podstawowe działania matematyczne oraz instrukcje warunkowe.
Zapytacie “Po co to wszystko?”
Ponieważ tworzenie gier zawsze zawiera elementy programowania. I bez umiejętności programowania ciężko będzie tworzyć profesjonalne gry. 🎲
Wymagania:
Czy ktoś wie co to za nuty? Jaka to melodia? Z jakim wydarzeniem jest związana?
Każdy uczestnik CoderDojo najpierw zamieni zapis nutowy na długość i częstotliwości fal dźwiękowych. A następnie nauczy się jak programować muzykę w języku Ruby. Po zaprogramowaniu całego utworu muzycznego grupa zastanowi się jak zoptymalizować program. Wtedy zacznie się prawdziwe programowanie. Powtarzające się fragmenty (np. refren) zostaną zamknięte w pętle, a wartości nutowe wrzucone do zmiennych tablicowych. Zajęcia muzyczno-programistyczne przeprowadzi programista Alek. 🎶
Wymagania:
Mentor Darek 🧔 wprowadzi w świat łączący programowanie oraz elektronikę. Grupa ninja na zajęciach CoderDojo będzie programować płytki Arduino w języku C. Na początku będzie zapoznanie się ze sprzętem i trochę teorii wprowadzającej. Później już będzie tylko praktyka. A jak wiadomo praktyka czyni mistrza.
Wymagania:
Podobają Wam się nasze programistyczne plany? Mamy nadzieję, że tak. Nie bójcie się wyrażać swoich opinii zarówno poniżej w komentarzach jak i w social mediach. Jeżeli macie własne propozycje tematów to również piszcie. Chcemy aby CoderDojo w Gliwicach było najlepszym dojo w Polsce.
Jeśli macie jakieś pytania organizacyjne to przeczytajcie proszę dział FAQ - często zadawane pytania.
17.11.2018 (sobota) od 09:00 do 12:00
Trzeba wejść na II piętro, skręcić w prawo i iść wzdłuż korytarza.
Spodobało Ci się? Napisz nam o tym i czytaj nas regularnie. Możesz również podzielić się tym artykułem z innymi (Facebook, Twitter). Będzie nam niezmiernie miło.
Zostaw komentarz