Programujemy gry w Unity - M1 Fun

Programowaniem gier w firmie zajmuje się głównie Grzegorz. Na co dzień tworzymy aplikacje internetowe, ale czasem nadarza się okazja uczestniczenia w projekcie jakiejś gry. Jedną z takich gier jest gra M1 Fun, czyli Przygody Misia Pierwszego. Głównym bohaterem jest mały miś, który przeżywa swoje zabawne przygody wraz z graczem. 🐻

Ekran początkowy gry

Gra powstała dla sieci centrów handlowych M1. Można było zagrać w nią w miastach takich jak: Bytom, Czeladź, Częstochowa, Łódź, Kraków, Marki, Poznań, Radom, Zabrze. My mieliśmy okazję zobaczyć akcje promocyjne tej gry prowadzone w Zabrzu oraz w Bytomiu. Hostessy z wielkim zaangażowaniem tłumaczyły zasady, a my próbowaliśmy swoich sił w grze. To duża satysfakcja widzieć jak inni używają produktu, w którego powstaniu miało się swój udział.

Scena, hostessy i finałowy boks 6 boksów z markerami

Przygody Misia Pierwszego to tak naprawdę zestaw 6 mini-gier mobilnych. Każda z nich wykorzystuje elementy AR (ang. Augmented Reality), czyli rozszerzonej rzeczywistości.

Zasada działania jest bardzo prosta. Otaczający nas świat łączony jest z generowanymi komputerowo obiektami 3D. Obraz widziany okiem kamery zmieniany jest w taki sposób, że gracz na ekranie telefonu lub tabletu widzi trójwymiarowe elementy gry, które nie istnieją w rzeczywistości. Interakcja z tymi obiektami odbywa się podobnie jak w grach mobilnych. Trzeba jednak pamiętać, że rozszerzanie rzeczywistości możliwe jest tylko w wyznaczonych obszarach. Obszary te w grze nazywa się markerami. W omawianym przypadku markerami są obrazy na podświetlonych sześciennych boksach. 🎮

Gromada małp rzucających bananami Kula na skomplikowanym torze Misiu strzelający z armaty Misiu i starożytne budowle Plansza 6x6 Skrzynia ze skarbem Marker końcowy z Misiem Pierwszym

Gra M1 Fun dostępna jest w sklepie Google Play na platformę Android. Można ją zainstalować za darmo, a w okresie do 23.12.2018 można było zagrać w centrach handlowych M1. 🏬 Poniżej zamieszczamy zrzuty ekranu widoczne po uruchomieniu gry. Na liście twórców znajdziecie m.in. Grzegorza.

Ekran powitalny gry Mapa z minigrami Szkło powiększające, lupa z gry Lista twórców gry

Oraz kilka zdjęć, które zrobiliśmy grając w grę. Przepraszamy za “nogi” innych graczy, ale jak widzicie było duże zainteresowanie tematem. Z oficjalnych danych wynika, że w grę zagrało 35000 osób. Gratulujemy więc wszystkim, którzy się do tego przyczynili.

Przeciwsłoneczne okulary dla misia jako nagroda w grze Skomplikowany tor w rozszerzonej rzeczywistości Skrzynia ze skarbami w wirtualnej rzeczywistości

Osoby bardziej techniczne zainteresuje fakt, że gra napisana została w języku C# przy wykorzystaniu silnika Unity. To dosyć popularne rozwiązanie do programowania gier z rozszerzoną rzeczywistością. Spróbujcie sami, albo napiszcie do nas w tej sprawie.


Spodobało Ci się? Napisz nam o tym i czytaj nas regularnie. Możesz również podzielić się tym artykułem z innymi (Facebook, Twitter). Będzie nam niezmiernie miło.
Ponadto jeśli jeszcze tego nie zauważyliście to w menu górnym pojawił się nowy link. Dzieci i młodzież zapraszamy na RubyCamp Gliwice - letnie zajęcia z programowania.

Tagi:

Kategorie:

Ostatnia aktualizacja:

Zostaw komentarz